Sunday, October 30

We learn from making mistakes and repairing them


Rasulullah pun mewanti-wanti, “Wahai sekalian orang yang beriman dengan lisannya yang belum sampai ke dalam hatinya, janganlah kalian mengganggu kaum muslimin, janganlah kalian menjelek-jelekkannya, janganlah kalian mencari-cari aibnya. Barang siapa yang mencari-cari aib saudaranya sesama muslim niscaya Allah akan mencari aibnya. Barang siapa yang Allah mencari aibnya niscaya Allah akan menyingkapnya walaupun di dalam rumahnya.” (HR. At Tirmidzi)

Ya Allah, maafkan aku. kadang-kadang aku tak sedar bahawa aku telah mengaibkan saudara-saudara muslimku. ampuni dosaku Ya ALLAH. lindungi aku dari tipu daya syaitan untuk menimbulkan buruk sangka dalam hatiku.jauhi aku dari bisikan syaitan yang tersembunyi. sesungguhnya syaitan berada dekat dengan hati manusia. apabila hatiku lalai, lalu syaitan mula membisik kepadaku agar berbuat kejahatan.. ampuni dosaku Ya ALLAH. lindungiku saudara-saudara muslim ku.. amin :D

No comments: