Thursday, August 4

Pulau Perhentian Yang Sangat Cantik.

Hi guys. tengah-tengah duk manage photo dalam folder, ternampak pulak gambar-gambar honeymoon setahun lepas dekat pulau perhentian kecik. so, i guess why not im sharing with you guys kan? sharing is caring whoot whoot. haha

Trip ni nama je honeymoon tapi iolls bawak kaklong, Amalina, Daniel ( yang asyik ponteng sekolah je) , kawan kak long dan kawan kitaorg sorg. Jadi nya semua total 7 orang. kitaorang gerak dari Kota Bharu ke Besut naik kereta Exora  ayah . Nazri yang drive, abe memang good good kan? hahha perjalanan amik masa 45min sampai la ke kedai Tok Ayah. pastu kitorang suh Makcik punya laki hantar ke Jeti Besut.
gambo shaking lah pulok. taktahu la dorang duk discuss apa.. discuss tak abih -abih
pastu sampai kat jeti kena la tunngu boat pulak. sementara tunggu boat, weolls nampak Keith Foo dgn wife dia baru balik dari perhentian.kecik ja wife dia. 3kali wife dia baru sama bsr dgn aku. nampak tak ratio disituu haha.
kat Jetty ni ada shop jual souvenir. ta tahu la mahai ke murah sebab Amalina tu acah-acah je. ahhaha
semua excited nak pegi pulau nihhhhhh
ni la pengantin baru , time ni semua kedding2 lagi, sekarang aku dah macam anak badak pulak  kikiki
harga boat return RM60 per head. nanti abang tu tanya la korang nak pergi pulau kecik ke pulau besar ke sebab dia nak drop senang. weolls bagitahu pulau kecik la bang, happening sikit. weolls kan jiwa muda-muda gituuu. haha pastu nanti kena transfer boat  ke boat lain. dalam RM5 sorang.




sampai je kat sana, baru terasa kepanasan kehangatan kepulauan tuhhh! part yang kelakar ialah bila weolls didnt book any hotel/chalet/hostel ke apa. haha! apa lagi, memasing cuak la nak tidur kat mana, ni keje gila. aku dengan Nazri la naik turun naik turun tanya available room. Alhamdulillah nasib kitaorang baik. mesti ada punya bilik, tak logik takde, mana-mana tempat kiorang akan simpan bilik satu atau dua. tak caya try g time peak hour hewhewhewh.. harga bilik semalaman dalam RM120 . sebilik 2 orang. aku amik 3 bilik, kaklong+Amalina+kawan kaklong tu sebilik.  hambik korang jadi sardin kikikik.
ni la bilik kitaorang tu.
lepas check in, letak barang semua. kitaorang terus g terjah pantai. of course la kan, muka Daniel tu nampak tak sabar gila nak berendam. dia tu hantu air. kalau mandi biasa pun kalah aku ni. dia punya mandi 30min oiii!!! apa yang dibuat dalam toilet tu lama-lama, aku tak tahu la.
Add caption

first day tu kitorang mandi sampai lebam. balik bilik kejap siap-siap pastu turun g makan kat bawah pulak sambil tengok night show oleh abam beach boi kat sini.
aku lupa la rate makanan kat sini berapa. sorry gais

keesokkan hari nya, kami plan nak g islands hoping. semestinya kita kena mencari pakej yang palinggggggggg murah. jimat sikit babe!
sebelum naik boat, harus lah snap pic sekeping kan...
Daniel muka tak mandi kahkahkah

time ni boat tengah racingggggg





Eh ikan ni block muka aku pulak, what the fish betui la!
ni kalau korang nak jump dari rumah api ni pun boleh, aku lupa la ada ke tak orang jump time aku pergi ari tu.



lawa kan, kat perhentian pun dah lawa, kalau Maldive camno la eh..

selapai islands hoping tu dalam kul 5. kitorang pun balik lah menuju chalet kedekdekdek macam anak itik. iye lah, penat kot seharian main air, dengan lapar nya. pastu kitaorang nampak kaklong masak meggi kat tepi pantai tu.



malam tu kitaorang p makan macam semalam. makan-makan lepak tengok night show. pastu balik chalet.
jangan ingat kat pantai takde partyyy.. ada jee okayy! and the next week weolls pun balik dengan seribu kenangan.


total 3D2N

boat return :  RM60
chalet         : RM120 per night
boat transfer : RM5
island hoping : RM35 per person
makan/minum : RM50 je kot. (mkanan kitorang bwk je byk2)

korang kira lah sendiri eh. selamat mencuba.

Tuesday, August 2

TRIP BAJET KE HATYAI/SONGKHLA DARI KOTA BHARU JULY 2016

Assalamualaikum semua. Setelah sekian lama tinggalkan blog yg dah berhabuk ni , im backkkkkK! sekarang still dalam bulan Syawal kan? saya nak wish selamat hari raya la dekat korang semua yea. btw, last syawal yang ke berapa entah. My family and I was planned a trip to Hat Yai, Thailand. It was super fun. Iye lah, dah nama pun berjalan, mana ada yang tak fun kan.

Mummy cakap nak gerak selepas subuh. but i knewwww it, lepas subuh mummy tu mesti lewat. Kitaorang packing se- minimized yang boleh. last-last gerak pukul 10 jugak. haha! Dari Kota Bharu pukul 10 ke Rantau Panjang, dalam 30min macam tu la. then kitaorg ke rumah adik ipar saya sebab nak tinggalkan kereta dekat rumah dia. kena pick up dia dulu.

Masuk la kitaorang ke Immigration Malaysia, pass semua passport dia panggil nama satu2 sb nak check muka betul ke idakk. settle kat sana, pergi pulak ke Immigration Thailand. Isi borang putih kat bawak ni dan que la ntuk chop.
isi borang putih ni betul-betul.

dari Immigration Thailand tu kitaorang bergerak la ke Kolok Kid Land. Tak jauh pun dalam 2km camtu kot. kena lepas 3 traffic light dari Immigration tu. ataupun kalau korang ni backpacker, korang boleh mintak pakcik yang pakai vest tu hantar, bayar dalam RM2 je.

ni la rupa KOLOK KID LAND tuh. lawa kan.
adik ipar pun drop lah weolls dekat sana. bye bye ~~ masuk je kat sana, terus ke kaunter beli tiket ke Hat Yai. sorang 200baht, naik van putih Toyota Hiace . lepas beli tiket terus ke terminal 11, tak rushing pun takpe sebab system kat sini pelik, tunggu van penuh baru gerak. 
ni lah van putih yang kita cakap tadi 
Perjalanan ke Hatyai mengambil masa 4 jam macam tu la, tapi kita nak suggest kan u guys naik dekat Takbai, cepat sikit. 3jam je .. weolls sampai dekat hotel pukul 2ptg . lupa nak cakap naik tuktuk dari terminal ke hotel dalam 20baht je sorang. jangan risau average harga tuktuk kat sini 20bath -40baht je. orang kat sini still boleh cakap melayu, sikit lah. compare tu Bangkok, sepatah haram pun tak boleh. macam ayam dan itik la jadi nya.
Add caption
kita book hotel Grand Plaza dekat dengan town. Walaupun hotel ni agak buruk tapi tempat ni strategik sangat. harga pun quite okay., RM92 je semalaman. kita booking dekat Agoda jer. kenapa strategik? sebab pagi-pagi ada stall jual baju. murah jugak la. masa ni la uolls kena guna skill tawar menawar tu. hehe. petang sikit, dorang bukak stall street food. best jgak la. pastu depan hotel ni ada mall, ada tuk-tuk , ada restaurant halal. 
bermula lah food haunting dekat depan hotel je hehe


tengah-tengah duk makan, ada pakcik datang dekat kami.dia offer untuk bawak g jalan-jalan dekat zoo Songhkla , Samila beach, Chang Puak Camp dan Floating Market. ayah tanya la brpa? dia cakap 2500baht.Ayah cakap mahai, tak nak tak nak. skill tawar menawar ayah pun terer siot. korang kena tgk muka ayah time tu ahhaha. pastu pakcik tu cakap ok la 1500baht je. weolls pun agreed. jumpa pagi esok dekat depan hotel.
whole family, khalis je tak ikut.

entrance kat sini free je tapi kalau nak naik gajah kena bayor la, 500baht per person. Yang lain tak naik, kita dgn husband je naik. feling-feling romantic gituuu tapi panas naharammmmmmm! ahhahahaa. bila pikir-pikir balik, kesian kat gajah tu kena dera. tak dengaq cakap sikit, kena tibai. tgk mata gajah tu kesian wooo...
sebelum naik excited la, pastu dah kena panas muka cari gadoh je ahhaa
lepas tu kitorg pun pergi Zoo Songkhla, zoo ni atas bukit. nasib baik naik kereta kan..entrance fee zoo ni 150baht for adult. zoo ni best sebab kau boleh masuk dengan kereta sekali. tak payah la nak jalan kan. kalau jalan, kesian la mummy n ayah. paling kesian kaklong hahahahah!

time kitorang sampai tu ada show sikit, walaupun tak payah sepatah haram dia ckp, tapi best laa


lepas g zoo, we all heading to Samila Beach. ala tempat yang famous yang ada mermaid tu. lupa la jarak perjalanan ke sana sebab masuk je kereta, semua tidur ZZzzzzZ. tapi yang pelik, budka kecik, Zayn tu. masuk je thailand. perangai buas nak mati, kena rasuk dengan saka siam ka? hahaa 
ni la kepala naga yang famous tu, menurut lagenda naga ni.... hmm.. hmmm. korang google la sendiri
kat sini banyak monyet, tapi depa tak kacau pun
lawaaaa wei. pasir halus je. kat sini pun dah lawa, kalau phuket camna la. btw dari sini ke Krabi, 2 jam je perjalanan.

ni la mermaid the lagend tuuuu
original Sangkaya, 20baht je
makcik ni siap masuk dlm paper weh,
chill kejap dekat beach ni, driver dan yang laki semua stop p solat jumaat. kat sini banyak sangat orang jual telur. tak tau a telur apa, makan camna. agak pelik sikit di situ. one more thing, kat sini sangat la bersih. sangat susah nak jumpa sampah tepi jalan.kalau korang datang sini, wajib masuk public toilet depa. baru angpa ternganga, bersih namati oii.. compare dgn public toilet kiat cmana hahahaa.
selesai sudah solat, weolls makan2 sat then heading to floating market.agak jauh jugak la sebab iolls siap tertidur meleleh leleh keluar air liur basi hahaha.
Daniel la yang jadi tukang dukung Zayn, ayah dah tak larat
kat sini bukan je ada jual makanan tapi souvenir pun ada. kalau kat kelantan tu slalu ada pesta thai. lebih kurang macamtu la

ayah beli air 20baht je. dahaga ke Haji Saad? ahah

ohh, lupa ak add on satu lagi tempat kitaorang pergi. hmm, dah lupa nama tempat tu. tapi kitaorang makan laksa siam yang sangat best

then balik hotel. seharian keluar penat beb. zayn tidur dari pukul 6 ptg sampai 6 pagi. haha! kitaorang pulak pergi thai massage.
200baht sejam. not bad jugak la.
Daniel kena urut sampai keluar ayaq mata bebbbbb aahhahahaha
NAzri's Fav

ni stall dekat bawah hotel je. tomyam sedap tapi mahai aaa

kena try green tea siamm, sedappp bangatttttttt, tshirt Nazri pakai tu 100baht je.
keesokkan nya dah balik, so ayah sewa kan tuk-tuk 300baht. depa bawak kammi pusing-pusing bandar Hat Yai. dalam 2,3 jam jugak la. siap stop makan lagi
dalam Tuk Tuk, awat mummy tu, tertidoq kaa? 




makan dekat hotel kami tu ja, restaurant Hamid. kedai pak mentua kita punya ka tu? haha
so, cukup sudah trip 3hari 2 malam di HatYai. memang best la kat sini. shopping murah , makan sedap. tapi i think tak best sgt kalau g takat sorang dua. kena p ramai2 baru happening sikit kan. pastu weolls check out kul 12pm, suh tuk tuk hantar ke stesen bas. 

budget :
van return : 400baht
hotel 2N : RM184 + add bed RM60
tour : 1500baht
tuktuk : 580 baht
makan : 500baht ( i olls makan byk)
massage : 200baht
elephant ride : 500baht
zoo entrance : 150baht

total kos tak sampai RM500 pun, tu kalau tak shopping la.

Wednesday, December 10

Sunday, November 23

November 10th 2014

This year is so fast. i can't even capture everything happened thru my brain. 

November 10th 2014. 

4 years ago, he introduced  Aaja to me. We're met at kedai mamak near to my aunt's house. she is just fine, to me. but to others, she got negative respond and i dont know why. since i knew her, she help me a lot. whenever i ask her for help, she never refuse or give any excuses. she just help me, in term of transportation or money or advises or anything. she just be herself. 

2 weeks before fasting month, she want me to accompany her to Nilai 3, surveying/buying for her wedding. when i saw her, i was shock. she looked very thin, pale and sick. because last time when we're when out she is very energetic and healthy. so  i asked her is she okay? she told me that she just tired. my heart refuse to agree with what she said. later on, i ask my brother, is she sick or something? because she look fragile. my brother told me that its been 2/3 month he did'nt meet her.  she mengidam ikan siakap steam and tomyam. i still remember her face eating that fish, excited sangat. it was the last time that we're hangout together .

then she were admitted to the general hospital KB. when i saw her at hospital, i cant help myself from crying. she looked horrible. i ask myself, is she the girl that i met 4years ago? she look thin, very thin. her leg is just 4 fingers size. she cant talk properly. she is not herself. she told me, she's in pain, she cant get married, so its your turn. you may use all the doorgift that i had bought.  i just smile to her. since then, i didnt visit her. 

one night, i called her. im begging her not to die yet.
' Ajaa, jangan mati lagi. kalau Ajaa mati nanti baby nak keluar dengan sapa. kalau baby ada problem, baby nak cari sapa. Ajaa kena kuat! baby doa Ajaa kuat. '
' sakit baby. Ajaa tak kuat. Ajaa tak tahan dah. sakit sangat'
'..... jangan mati lagi,'

monday morning,class finish earlier than usual. i just prepare myself to sleep. at 4pm, my brother texting me, 
' Ajaa tengah nazak tu,  jom balik KB. mungkin ni kali terakhir kita tengok dia '
'ok, aku packing. jumpa di putra'
tak sempat nak jumpa, dia dah pergi. i cant even ask her for forgiveness. i cant even see her face. i cant even hug her.


i feel lost.


اللهم اغفرله وارحمه وعافه واعف عنه وأكرم نُزُله. ووسع مُدخله. واغسله بالماء والثلج والبرد ، ونقه من الخطايا كما ينقى الثوب الأبيض من الدنس ، وأبدله داراً خيراً من داره ، وأهلاً خيراً من أهله وزوجاً خيراً من زوجه وأدخله الجنة وأعذه من عذاب القبر ومن عذاب النار

Ya Allah, ampunilah dia, kasihilah dia, maafkanlah dia, muliakanlah tempatnya, luaskanlah tempat masuknya, mandikanlah dia dengan air, salju dan embun. Sucikanlah dia dari segala kesalahan sebagaimana pakaian disucikan dari najis. Gantikan untuknya rumah yang lebih baik dari rumahnya, gantikan untuknya keluarga yang lebih baik dari keluarganya, gantikan untuknya isteri (pasangan) yang lebih baik dari pasangannya. Masukkanlah ke dalam surga dan lindungilah dia dari azab kubur dan azab neraka.


siti hajar binti sauud
1989-2014

Monday, October 20

mungkin kah di Syurga.

today is October 20th.

its my 42 months anniversary with Nazri. I kept thinking why i choose him over someone else. It is a ridiculous question but yes, it true. Why him? What is so special about him. We're been in a same school since form 1 until form 5, we're been in a same class for a year. we're live just in a distance, we don't have any similarity and not to confirm he is not my type! Actually, i didn't choose him, fate does. 

42 months with golden memories and silver tears. too many places, too many pictures, too many laugh and tear that we've been through. 

i still remember, the day that we both really hungry and we don't have money in our pocket or bank. but you always told me, " its ok baby. everything will be alright, trust me" and you did. at the end you will bring me some money or food. the best thing about you is, you rather let me eat and left you with empty stomach. its not about food or money, its about you always put me on top, like your first priority. 

I never regret knowing you. since we're in relationship, you never scold me, yell at me, or piss me off. I've tried many times to make you angry, jealous or even close to make hate by my action, but your patience is very high. since no man can keep me that long. but you did.

From Sepang to Batu Rakit. Long distance is not easy for me. everything is mess up. you used to help me with everything but now, i do everything alone. its very hard. even though you have a bundle of money in your pocket, but still ... money cant buy you happiness. without you here, i feel lost, i feel alone. nobody understand me like you do. nobody know me better like you do. everyday, i put mask on face, so that people wouldn't know. i know, some people said that I'm blind in love. but they never in my shoes. they never know that im here, struggle to death. living a life without you.

Nazri, thank you for supporting me. support our empire, our business. we started our business with nothing. without your help, i'm not who i am now. you are the best. the best friend I've ever had, the best boyfriend, the best of everything. im appreciate every moment that we have now and ever. 

happy 42 months anniversary, love 





Sunday, June 8

A Girl With Little Hope.

friends.
most of them are in relationship, 
some of them are married,
a few are mom-to-be,
happy but at the same time i feel jealous,
i want to be Mrs. Nazri legally,
i want to create my own story,
i want to be a wife to him,
i want to be a mother to his kids,
i want to be a daughter to his parents,
i want to be his partner forever,
i want us to be a good servant to ALLAH,
i want us to go to Jannah,
that is all i wanted,
O Allah please blessing me, him, and us,
ameen.